Innovationsanalyse
Danmark skal konkurrere på innovation. Evnen til at nytænke og levere nye løsninger er den fremmeste konkurrenceparameter på den globale markedsplads.
Danmark skal konkurrere på innovation – det er vores evne til at nytænke og levere nye løsninger, der er den fremmeste konkurrenceparameter på den globale markedsplads.
Derfor er det afgørende, at danske virksomheder mestrer innovation som ledelsesdisciplin. For innovation handler ikke kun om at få en enkelt ide, udvikle et enkelt produkt eller udtage et patent – innovation handler om at designe og lede en kontinuerlig organisatorisk proces, der leverer konstant fornyelse. De mest innovative virksomheder formår at skabe en kultur, som fremmer konstant nytænkning, og etablere organisatoriske rammer, som forvandler nytænkningen til konkrete resultater.
For at hjælpe danske virksomheder med at mestre innovation kan Danmark tage initiativ til at etablere en innovationscertificering, der tilbyder virksomhederne at måle organisationens innovationskapacitet. Det vil give virksomhederne en indsigt i, i hvor høj grad deres organisation understøtter innovation og afdække, hvor det er muligt at sætte ind for at styrke innovationsevnen. Et sådant initiativ vil styrke danske virksomheders konkurrenceevne internationalt.
Projektdata
Projektet
Innovationsanalyse
DTU
2010-2011
370.000 kr.