Muligheder i Afrika
Ny publikation ser på danske virksomheders muligheder for at træde ind på afrikanske markeder.
11. november 2015
Høje vækstrater, færre konflikter og fremskridt inden for mange forskellige brancher betyder, at det afrikanske kontinent rummer en lang række af interessante eksportmarkeder.
Berettiget optimisme
Lande som Nigeria, Sydafrika og Kenya er eksempler på, at man som virksomhed kan tillade sig at se optimistisk på muligheden for at gøre forretning i det pågældende land. Vigtigt er det dog at holde sig for øje, at når man taler Afrika, så taler man altså om et kontinent bestående af mere end 50 meget forskellige lande. Erhvervskulturen er forskellig, lovgivningen er uens og sprogligt er variationen også enorm.
Afrikas Muligheder
Med publikationen ”Afrikas Muligheder” er ønsket blandt andet at få flere virksomheder til at rette blikket sydover. Den danske eksport til Afrika bør være større end den er i dag – det viser en sammenligning med vores naboers eksport.
Projekt data
Projektet bag
Rapporten Afrikas Muligheder udspringer af et projekt som Industriens Fond har gennemført sammen med DI – Dansk Industri.